söndag 12 oktober 2014

Uppföljning

Hej igen!

Goda nyheter! Ebola hindrade utbildningen av WWFs Core team men inte mig från att få en chans till att åka till Uganda! Germund Sellgren på WWF Sverige- du är en fena på allt, en fixare och en god vän, tack för att du tror på mig än en gång! Och tack Dan Frendin, för att du föreslog denna idé om uppföljning. För det är just det som är mitt uppdrag med denna resa, att följa upp projektet. Carro och jag startade upp det för sju (!) månader sedan (vart tog tiden vägen) och projektet har gått som vi vill, men inte som Wikimedia Foundation vill. De tycker att det överlag skrivs för få artiklar, framförallt från centret i Mbazzi. Varför? Ja, det är det jag ska ta reda på. Men också träffa nya samarbetspartners, anordna två Wikifikor, hålla föreläsningar samt etablera ett nytt koncept. Som kan förändra hela vår syn på kunskap om hållbar utveckling. Ska vi, utan överdrift, kalla det för "Världsprojektet"? Observera: Detta är ingen fråga, utan redan ett begrepp. Men det projektet får ett eget inlägg senare i veckan.

Så nu sitter jag, bloggar, utnyttjar gratis Wifi i 30 minuter och verkar professionell på Amsterdams storflygplats Schiphol (herregud, det är en hel stad- och jag älskar det!) i väntan på nästa flyg mot Entebbe. Flyger med KLM denna gång, hittills väldigt nöjd. God frukostmacka hade de i alla fall. Kanske att jag ska vara ännu mer professionell och unna mig en latte på någon mainstream coffee shop (blink, blink). Tänk om detta blir min framtid; resa, göra världen lite bättre, sprida Wikipedias budskap, käka flygplansmat? Mmm, det skulle jag nog överleva (underdrift).

Det var en liten uppdatering så här långt! Än är Wikipediaäventyret inte över! Det har bara börjat......!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar