lördag 18 januari 2014

Skönt gung från Afrika

Precis som det ofta blir när man får ha sovmorgon så vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Så jag satte in hörlurarna i öronen för att se om lite musik kunde hjälpa mig in drömmarnas värld. Det brukar ibland funka förvånansvärt bra, ett tips är Disclosures sköna loungehouse. Men icke denna gång. Så lyssnade jag på denna låt och varför inte göra en morgonuppdatering tänkte jag? En bekant visade denna för mig på en fest i Sverige och jag föll för den direkt. Bandet heter något så ovanligt smart som Just A Band och är en Kenyansk funk/disco/house och elektronisk trio som enligt deras utsago varit aktiva sedan 2003. Det kan nästan inte annat än bli bra när afrikanska rytmer blandas med mer modern musik! Debutalbumet kom dock 2008. De finns på Spotify och Itunes!

Låt mig presentera låten Huff + Puff  från Just A band! De sjunger på engelska och swahili.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar